tirsdag den 17. maj 2011

T, som i TARVELIG

Ville strikke et tørklæde til min veninde. Har lavet det til mig selv og er så glad for det. Fint, luftigt og lækkert. Faldt over noget garn en dag - og så gik jeg lystigt igang. Godt klar over at det måske ikke var det fineste garn i denne verden, da prisen ikke var overvældende. Husker også godt, at jeg i tidernes morgen kom af med ret meget for det samlede kit til tørklædet til mig selv. Nu har jeg så fået strikkedelen gjort færdig og ville lige finde mit eget frem. Så var det da nok lige, at jeg virkelig kunne se, hvor tarveligt det nye er. Kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at give væk. I så fald vil jeg aldrig selv nogen sinde kunne have mit på i hendes selskab. En lektion er hermed lært - på den hårde måde. Det jeg strikker bliver lige præcis så lækkert, som det garn jeg vælger at strikke af! Måske jeg kan sy nogle farverige knapper eller andet på og selv bruge det til vinter som halstertørklæde. Et liv som pænt tørklæde om venindens hals, får det i hvert fald ikke!!!


Det strikkede halstørklæde, som var tiltænkt veninden.


Mit tørklæde. Billederen viser måske ikke helt tydeligt, hvor fint og luftigt det er i forhold til det ovenstående, men der er altså STOR forskel.


Heldigvis ændrede jeg holdning inden dagen før hendes fødselsdagsfest, så jeg kunne nå at finde en anden gave. Fandt disse to ting på etsy - efter at have set vist et par gange her i blogverdenen. Længe leve al den inspiration denne verden giver.
Og se så lige hvad jeg har fået til hende. Er de ikke fine?
Er faktisk helt misundelig. Måske jeg en dag finder en anlending til også at give mig selv noget derfra i gave.



Skøn, skøn broche og dejlig halskæde... Fundet lige her.

2 kommentarer:

  1. Uha en grim oplevelse og meget ærgerligt når der ligger et stort arbejde bag - men af skade bliver man klog har jeg hørt nogen sige.

    Skønne smykker du har fundet til veninden de kan da kun vække begejstring.

    kh Jane

    SvarSlet
  2. Meget grim, men også ret lærerig oplevelse. :-p

    Glæder mig også til at give hende gaven på fredag. Satser på hun ikke læser med her. :-)

    Kh Hannne

    SvarSlet