torsdag den 2. februar 2012

Mælkesnitte de luxe.....

I morges var emnet ved morgenbordet - madpakke. Det er nemlig anden dag i ynglet skal i børnehaven. I dag står den på alene-tid UDEN mor og MADPAKKE. Ja, her leves livet helt ud til kanten. :-p En lille mand i en nu stor verden. ;-) Vi jokede en krumme med at starte ud som de første-gangs-forældre vi nu er med at fylde madkassen med saltede skruer fra Kims og i bunden lille en Kinder Mælkesnitte. Der var store protester fra barnet. Han VILLE have rugbrød. Det forblev selvfølgelig et tegn på forældrenes dårlige humor og Bastians madkasse var spækket med velsmurte lækre rugbrødsmadder og skønt udskåret friske grøntsager. :-)

Men snakken havde jo været omkring Kinder Mælkesnitte og da jeg sad og læste rundt omkring på diverse blogs - faldt jeg over Lone Landmand. (Super skøn blog, som jeg ofte vender forbi).

Lone har en opskrift på Mælkesnitter uden pingvin. Følte mig lige så inspireret og havde faktisk lige to dåser kondenseret mælk i skabet. Så var der jo ingen hindringer.


Bund med hakket chokolade, valnødder og kondenseret mælk.


 Bagt. Nu med karamelagtig top. Desværre varm - meget varm.


Afkølet og skåret ud i små hapser. Vellidt at alle i familien - incl. det yngste medlem af familien.


Bestemt den slags mælkesnitte jeg rummer at indtage. Kinderversionen behager på ingen måder mine smagsløs. Sønnike ved endnu ikke det findes og lader ham forblive i en verden ude - så lang tid det overhovedet kan lade sig gøre. Dog tror jeg heller ikke ligefrem at denne version er velkommen i madpakken i børnehaven!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar