lørdag den 10. december 2011

Flødeboller vol 1 & 2

Har kastet mig over hjemmelavede flødeboller.....
I går stod den på vol. 1.... De var med bagte marcipanbunde. Blev ikke helt tilfreds, men blev dog fortærret af arbejdskollegaer i dag.

Lavet efter opskriften her - altså udover jeg slet ikke har styr på en sprøjtepose eller noget der ligner. :-p












I aftes fik jeg søgt lidt rundt på nettet. Fik så i dag købt mig såvel et termomenter som glukose. Igen var jeg klar til vol. 2 i de hjemmelavede flødeboller....
Denne gang valgte jeg ikke at bage bunden, men blot bruge rå marcipan, som er penslet med lidt chokolade.


Disse er skummet med vanilje, som jeg faktisk synes gør en verden til forskel sammen med den rå marcipanbund.

Opskriften har jeg fra ingen ringere end superbloggeren Karen Klarbæk.













Vil i hvert fald sige..... at har man lyst skal man endelig kaste sig over projekt hjemmelavede flødeboller. Det er ikke raketvidenskab og ganske hyggeligt at lave. Men dermed også sagt, at man skal kaste sig ovr Karens opskrift - da den altså har noget ekstra, som den anden ikke har.

God fornøjelse og her står den vist på endnu en flødebolle.

2 kommentarer:

  1. Tak for den fine anbefaling af min miksede flødebolleopskrift.
    Dejligt du har glæde af den.

    God fornøjelse med flere flødeboller.

    SvarSlet
  2. Karen: Det var så lidt og en helt fortjent anbefaling. Dine flødeboller vil jeg lave igen og bruge som værtindegave.

    Og så skal jeg da også have afprøvet dine romkugler, når der engang bliver en kagerest i dette hus. Det sker ret sjældent. :-p

    SvarSlet